Pomoćnik u nastavi/pomoćnica u nastavi

Usavršavanje › Osobne, usluge zaštite i druge usluge

Uvjeti upisa:

U skladu sa Zakonom o osobnoj Asistenciji (NN 71/23):

  • Cjelovita kvalifikacija na razini 4.2 (kvalifikacije stečene završetkom srednjoškolskog obrazovanja u trajanju od četiri ili više godina)
  • Iznimno cjelovita kvalifikacija na razini 4.1 (kvalifikacije stečene završetkom srednjoškolskog obrazovanja u trajanju od tri ili dužem od tri, a kraćem od četiri godine)


Kompetencije koje polaznik stječe završetkom programa:

  • poticati učenika na samovrednovanje
  • pomagati učeniku da ustraje u rješavanju zadataka
  • poticati i pomagati u sudjelovanju u primjerenom programu tjelesno-zdravstvene kulture i izvanučioničke nastave prema uputama učitelja/nastavnika i nadležnoga školskog liječnika
  • pružati tehničku potporu učeniku u čitanju, pisanju, računanju i izvođenju grafičkih radova
  • usmjeravati pažnju učenika na upute vezane uz školske aktivnosti
  • pružati potporu učeniku te ga poticati na samostalno korištenje pedagoško-didaktičkih pomagala i školske opreme sukladno mogućnostima
  • pomagati učeniku da učestalije bude u interakciji s drugim učenicima u razredu
  • poticati učenika na suradnju i pomagati u suradnji s ostalim učenicima
  • po potrebi ponoviti pravila za rad i igru radi boljeg razumijevanja
  • upozoravati učenika na štetnost i posljedice neprihvatljivih oblika ponašanja u skladu s uputama učitelja/nastavnika, koordinatora odnosno stručnog suradnika
  • poticati i usmjeravati učenika na prihvatljive oblike ponašanja u skladu s uputama učitelja/nastavnika, koordinatora odnosno stručnog suradnika
  • prilagoditi se komunikacijskim obrascima učenika
  • poticati učenika na primjerenu komunikaciju s drugim učenicima u razredu odnosno u školi
  • poznavati osnovna pravila rada škole
  • poznavati osnovni djelokrug rada pojedinih radnika škole
  • primjenjivati osnovne komunikacijske vještine
  • u radu s učenikom postupati u skladu s programom rada
  • primjenjivati propisane načine dokumentiranja svih oblika rada
  • razmjenjivati informacije s učiteljem/nastavnikom, koordinatorom odnosno stručnim suradnikom s ciljem praćenja i unapređivanja rada s učenikom
  • poznavati osnovne postupke pružanja prve pomoći
  • prepoznati vršnjačko i druge oblike nasilja i primijeniti propisane postupke u slučajevima uočavanja nasilja
  • primjenjivati posebne upute u odnosu na individualne zdravstvene potrebe učenika
  • primjenjivati osnove pravilnog uzimanja hrane i pića učenika s različitim razvojnim teškoćama
  • pružati potporu učeniku pri presvlačenju
  • pružati potporu učeniku pri korištenju toaleta