Slušanje 

  • Polaznik nema poteškoća u razumijevanju bilo koje vrste govornog jezika, bilo uživo ili preko medija, čak i kad izvorni govornici govore brzo, uz uvjet da ima vremena priviknuti se na naglasak.

Čitanje 

  • Može prepoznati igru riječima i shvatiti tekstove u kojima poruke nisu izričite (npr. ironiju, satiru)
  • Može razumjeti tekstove pisane vrlo kolokvijalnim jezikom, s mnogo idiomatskim fraza i žargona
  • Može razumjeti priručnike, propise i ugovore čak i iz njemu nepoznatog područja
  • Može razumjeti suvremene i klasične književne tekstove različitih žanrova (pjesništvo, prozu, dramu)
  • Može čitati tekstove poput književnih osvrta ili satiričkih komentara u kojima je mnogo toga izneseno neizravno ili dvosmisleno i koji sadrže skrivene vrijednosne sudove
  • Može prepoznati različite stilske ukrase (igre riječima)
  • Može bez poteškoća sudjelovati u svakoj konverzaciji ili raspravi s izvornim govornicima.

Govorna interakcija

  • Polaznik može bez poteškoća sudjelovati u svakoj konverzaciji ili raspravi s  izvornim govornicima.

Govorna produkcija 

  • Može usmeno sažeti informacije iz različitih izvora suvislo i jasno prenoseći argumente i činjenice
  • Može koristiti složene idiome, fraze i kolokvijalizme
  • Može vrlo fleksibilno prezentirati ideje i stajališta tako da nešto istakne, razluči ili izbjegne dvosmislenost.

Strategije 

  • Može, u slučaju potrebe, ponovo započeti misao i zaobići moguću poteškoću tako spretno da to sugovornik jedva primijeti.

Jezična sposobnost 

  • Može se izražavati prirodno i bez poteškoća; tek ponekad mora zastati da bi točno odabrao prave riječi
  • Može precizno prenijeti razne nijanse značenja koristeći, s prihvatljivom točnošću, široki raspon izraza kojima može pobliže odrediti svoje izjave i utvrditi do koje je mjere nešto valjano
  • Dobro vlada idiomatskim izrazima i kolokvijalizmima, svjestan njihovog skrivenog značenja i asocijacija koje pobuđuju
  • Može dosljedno govoriti gramatički korektno i pri zahtjevnom načinu izražavanja čak i kad mu je pažnja usmjerena na drugo.

Pisanje 

  • Može pisati dobro strukturirane i čitke izvještaje i članke na zahtjevne teme
  • U izvještaju ili eseju može dati potpuni prikaz neke teme na temelju vlastitog istraživanja, dati sažeti prikaz mišljenja drugih osoba, te iznijeti i prokomentirati detaljne podatke i činjenice
  • Može napisati dobro strukturiran prikaz nekog stručnog rada ili projekta navodeći razloge za svoje mišljenje
  • Može napisati kritički prikaz kulturnog događaja (film, glazba, kazalište, književno djelo, radio, TV)
  • Može napisati sažetak činjeničnog teksta ili književnog djela
  • Može pisati o vlastitim iskustvima jasnim, tečnim stilom koji odgovara žanru koji je odabrao
  • Može napisati jasno, dobro sročeno, zahtjevno pismo odgovarajućim stilom, npr. molbu ili zahtjev, ponudu nekom službenom tijelu, nadređenima ili klijentima
  • Može se u pismu svjesno poslužiti ironijom, dvosmislenošću ili humorom.

Funkcije

Na ovom stupnju polaznici već vladaju većinom funkcija pa ih se uglavnom potiče na njihovo korištenje. Nove funkcije (koje se mogu odnositi na vrlo žive i promjenjive političke i društvene situacije) uvode se prema potrebama i željama polaznika. Koriste se jezični obrasci kojima se potiče i razvija diskusija i aktivno sudjeluje u raspravi.

Gramatičke strukture 

Do ovog stupnja polaznici su savladali sve gramatičke strukture te se gramatici pristupa samo korektivno, prema potrebi.