Slušanje

  • Polaznik može pratiti duži razgovor čak i kad nije jasno strukturiran i kad veze nisu jasno iznesene već se podrazumijevaju.
  • Može razumjeti velik broj idiomatskih izraza i kolokvijalizama, te prepoznati promjene stila i registra.
  • Može izvući određenu informaciju čak i iz nekvalitetnih i nejasnih javnih najava, npr. Na kolodvoru, sportskom terenu i sl.
  • Može razumjeti složene tehničke podatke poput uputa za rukovanje ili podrobnih opisa poznatih proizvoda i usluga.
  • Može razumjeti predavanja, izlaganja i izvještaje iz područja svog stručnog ili znanstvenog interesa čak i kad su tematski i lingvistički zahtjevni.
  • Može, bez prevelikih poteškoća, razumjeti filmove u kojima se u velikoj mjeri koriste idiomatski izrazi ili žargon.


Čitanje

  • Polaznik može razumjeti prilično duge zahtjevne tekstove i usmeno ih sažeti.
  • Može čitati složene izvještaje, analize i komentare u kojima se iznose mišljenja, stavovi i međuodnosi.
  • Može izvući informacije, ideje i mišljenja iz visokospecijaliziranih tekstova iz područja vlastite struke, npr. izvješća o istraživanjima.
  • Može razumjeti duge, složene upute, na primjer za korištenje neke nove naprave, čak i kad nisu u vezi s njegovim poslom ili područjem interesa, uz uvjet da ima dovoljno vremena više ih puta pročitati.
  • Može bez poteškoća čitati suvremena književna djela.
  • Može se u književnom djelu odmaknuti od konkretnog zapleta i shvatiti implicitna značenja, ideje i odnose.
  • Može prepoznati društvenu, političku ili povijesnu pozadinu književnog djela.
  • Može razumjeti sve vrste pisama i dopisa uz povremeno korištenje rječnika.


Govorna interakcija

  • Polaznik može aktivno sudjelovati u živim raspravama izvornih govornika.
  • Može govoriti tečno, ispravno i učinkovito o mnogobrojnim općim, stručnim ili znanstvenim temama.
  • Može se učinkovito i prilagodljivo služiti jezikom u društvenim situacijama, pri čemu se služi osjećajima, aluzijama i humorom.
  • Može izraziti svoje ideje i mišljenja jasno i točno, te može uvjerljivo iznositi složenu argumentaciju i reagirati na nju.


Govorna produkcija

  • Polaznik može jasno i podrobno prezentirati složene sadržaje.
  • Može usmeno sažeti dugačak, zahtjevan tekst.
  • Može dati opširan opis ili prikaz nečega povezujući tematske cjeline, razvijajući pojedina stajališta i završivši odgovarajućim zaključkom.
  • Može iznijeti jasno strukturiran prikaz neke teme iz područja svog osobnog ili stručnog interesa udaljujući se po potrebi od pripremljenog teksta kako bi spontano reagirao na pitanja slušateljstva.


Jezična sposobnost

  • Polaznik se može izražavati tečno i neusiljeno, gotovo bez napora. Samo neka teška i apstraktna tema može otežati prirodni, ujednačeni tijek njegovog izričaja.
  • Može se izražavati jasno i tečno, te dobro strukturirati svoj govor pokazujući da se može služiti odgovarajućim sredstvima kako bi ono što želi reći pretočio u sadržajno i jezično suvisao tekst.
  • Dobro vlada bogatim rječnikom, što mu omogućuje da moguće praznine spremno zaobiđe parafraziranjem; rijetko se primjećuje da mora tražiti pravi izraz ili odustati od toga da kaže baš ono što želi reći.
  • Može dosljedno održavati visok stupanj gramatičke točnosti; pogreške su rijetke i teško se primjećuju.


Pisanje

  • Polaznik se može jasno i čitljivo pismeno izražavati o velikom broju općih ili stručnih tema.
  • Može (npr. u sastavku ili izvještaju) jasno i dobro strukturirano predstaviti složenu temu, posebno ističući najvažnije misli.
  • Može iznijeti svoja gledišta u komentaru na neku temu ili događaj, ističući glavne ideje i potkrepljujući svoje prosudbe detaljnim primjerima.
  • Može prikupiti informacije iz raznih izvora, te ih suvislo povezati u obliku pisanog sažetka.
  • Može u osobnom pismu podrobno opisati doživljaje, osjećaje i događaje.
  • Može napisati formalno ispravno pismo, npr. da bi uložio žalbu ili da bi zauzeo stav za ili protiv nečega.
  • Može pisati tekstove gramatički vrlo ispravno, te prilagoditi svoj rječnik i stil ovisno o primatelju, vrsti teksta i temi.
  • Može odabrati stil kojim će pisati ovisno o primatelju kojem je namijenjen.