Slušanje

  • Polaznik može pratiti duži razgovor čak i kad nije jasno strukturiran i kad veze nisu jasno iznesene već se podrazumijevaju.
  • Može razumjeti velik broj idiomatskih izraza i kolokvijalizama, te prepoznati promjene stila i registra.
  • Može izvući određenu informaciju čak i iz nekvalitetnih i nejasnih javnih najava, npr. na kolodvoru, sportskom terenu i sl.
  • Može razumjeti složene tehničke podatke poput uputa za rukovanje ili podrobnih opisa poznatih proizvoda i usluga.
  • Može razumjeti predavanja, izlaganja i izvještaje iz područja svog stručnog ili znanstvenog interesa čak i kad su tematski i lingvistički zahtjevni.
  • Može, bez prevelikih poteškoća, razumjeti filmove u kojima se u velikoj mjeri koriste idiomatski izrazi ili žargon.

Čitanje

  • Polaznik može razumjeti prilično duge zahtjevne tekstove i usmeno ih sažeti.
  • Može čitati složene izvještaje, analize i komentare u kojima se iznose mišljenja, stavovi i međuodnosi.
  • Može izvući informacije, ideje i mišljenja iz visokospecijaliziranih tekstova iz područja vlastite struke, npr. izvješća o istraživanjima.
  • Može razumjeti duge, složene upute, naprimjer za korištenje neke nove naprave, čak i kad nisu u vezi s njegovim poslom ili područjem interesa, uz uvjet da ima dovoljno vremena više ih puta pročitati.
  • Može bez poteškoća čitati suvremena književna djela.
  • Može se u književnom djelu odmaknuti od konkretnog zapleta i shvatiti implicitna značenja, ideje i odnose.
  • Može prepoznati društvenu, političku ili povijesnu pozadinu književnog djela.
  • Može razumjeti sve vrste pisama i dopisa uz povremeno korištenje rječnika.

Govorna interakcija

  • Polaznik može aktivno sudjelovati u živim raspravama izvornih govornika.
  • Može govoriti tečno, ispravno i učinkovito o mnogobrojnim općim, stručnim ili znanstvenim temama.
  • Može se učinkovito i prilagodljivo služiti jezikom u društvenim situacijama, pri čemu se služi osjećajima, aluzijama i humorom.
  • Može izraziti svoje ideje i mišljenja jasno i točno, te može uvjerljivo iznositi složenu argumentaciju i reagirati na nju.

Govorna produkcija

  • Polaznik može jasno i podrobno prezentirati složene sadržaje.
  • Može usmeno sažeti dugačak, zahtjevan tekst.
  • Može dati opširan opis ili prikaz nečega povezujući tematske cjeline, razvijajući pojedina stajališta i završivši odgovarajućim zaključkom.
  • Može iznijeti jasno strukturiran prikaz neke teme iz područja svog osobnog ili stručnog interesa udaljujući se po potrebi od pripremljenog teksta kako bi spontano reagirao na pitanja slušateljstva.

Strategije

  • Polaznik može koristiti cijeli niz prikladnih izraza prilikom uzimanja riječi kako bi napravio tečan uvod u ono što želi reći ili dobio na vremenu i zadržao riječ dok razmišlja.
  • Može se svojim doprinosom spretno nadovezati na druge sugovornike.
  • Može riječ koje se ne može sjetiti zamijeniti odgovarajućim izrazom a da ne zbuni slušatelja.

Jezična sposobnost

  • Polaznik se može izražavati tečno i neusiljeno, gotovo bez napora. Samo neka teška i apstraktna tema može otežati prirodni, ujednačeni tijek njegovog izričaja.
  • Može se izražavati jasno i tečno, te dobro strukturirati svoj govor pokazujući da se može služiti odgovarajućim sredstvima kako bi ono što želi reći pretočio u sadržajno i jezično suvisao tekst.
  • Dobro vlada bogatim rječnikom, što mu omogućuje da moguće praznine spremno zaobiđe parafraziranjem; rijetko se primjećuje da mora tražiti pravi izraz ili odustati od toga da kaže baš ono što želi reći.
  • Može dosljedno održavati visok stupanj gramatičke točnosti; pogreške su rijetke i teško se primjećuju.

Pisanje

  • Polaznik se može jasno i čitljivo pismeno izražavati o velikom broju općih ili stručnih tema.
  • Može (npr. u sastavku ili izvještaju) jasno i dobro strukturirano predstaviti složenu temu, posebno ističući najvažnije misli.
  • Može iznijeti svoja gledišta u komentaru na neku temu ili događaj, ističući glavne ideje i potkrepljujući svoje prosudbe detaljnim primjerima.
  • Može prikupiti informacije iz raznih izvora, te ih suvislo povezati u obliku pisanog sažetka.
  • Može u osobnom pismu podrobno opisati doživljaje, osjećaje i događaje.
  • Može napisati formalno ispravno pismo, npr. da bi uložio žalbu ili da bi zauzeo stav za ili protiv nečega.
  • Može pisati tekstove gramatički vrlo ispravno, te prilagoditi svoj rječnik i stil ovisno o primatelju, vrsti teksta i temi.
  • Može odabrati stil kojim će pisati ovisno o primatelju kojem je namijenjen.

Funkcije
Čine ih jezični obrasci kojima se:

  • daju i traže informacije o činjenicama
  • izražavaju stavovi i postavljaju pitanja o stavovima
  • potiče na određenu radnju
  • postiže društvena interakcija
  • strukturira iskaz
  • podržava komunikacija.

Gramatičke strukture

  • riječi u kontekstu: biti, činiti, afirmacija, imidž, identitet, prezentacija, ponos, davati/dati, dobivati/dobiti
  • izražavanje afirmativnog stava
  • izražavanje prijekora i prihvaćanja, odnosno odbijanja prijekora
  • izražavanje različitosti i sličnosti
  • riječi u kontekstu: dovoditi/dovesti, doživljavati/doživjeti, vjernik, stav, simbol, priprema, odricanje, običaji, blagoslov, spomenik, grob, obilježje
  • riječi u kontekstu: izazvati/izazivati, izdavati/izdati, ekološki, prehrana, potpora, uvjet
  • riječi u kontekstu: vršiti/izvršiti, praviti/napraviti, izlagati/izložiti, izražavati/izraziti
  • komentiranje, prepričavanje vlastitog iskustva
  • riječi u kontekstu: nailaziti/naići, obavljati/obaviti, stereotip, predrasuda, uvriježen, opravdanje, nepoželjan, odavati/odati
  • izražavanje podrške i tješenja
  • sažimanje teksta
  • priprema govora
  • turističko vođenje po Hrvatskoj