Slušanje

  • Polaznik može razumjeti ono što se jasno, polako i njemu izravno govori u jednostavnom, svakodnevnom razgovoru; razumjet će ukoliko je sugovornik spreman da se potrudi.
  • Općenito može shvatiti teme razgovora u društvu ako ljudi govore polako i jasno.
  • Može razumjeti fraze, riječi i izraze koji se odnose na područja od neposrednog interesa (npr. osnovni osobni i obiteljski podaci, kupovanje, područje u kojem boravi, zaposlenje).
  • Može izvući osnovnu informaciju iz jasnih, jednostavnih poruka i najava.
  • Može razumjeti bitnu informaciju iz kratkih snimljenih poruka predvidivog, svakodnevnog sadržaja ako su izrečene polako i jasno.
  • Može shvatiti glavnu misao televizijskih vijesti o događajima, nesrećama itd. kad je komentar potkrijepljen vizualnim prikazom.

Čitanje

  • Polaznik može izvući bitne informacije iz pregleda vijesti ili jednostavnih novinskih članaka u kojima brojevi i imena imaju važnu ulogu i koji su jasno strukturirani i popraćeni ilustracijama.
  • Može razumjeti jednostavno osobno pismo u kojem mu pošiljatelj kazuje ili ga pita nešto iz svakodnevnog života.
  • Može razumjeti jednostavne pisane poruke prijatelja ili kolega, npr. poruku o tome kad se trebaju naći za partiju nogometa ili molbu da ranije dođe na posao.
  • Može u prospektima pronaći bitne informacije o slobodnim aktivnostima, izložbama i sl.
  • Može preletjeti male oglase u novinama, pronaći naslov ili stupac koji ga zanima, te izvući najvažnije informacije (cijena i veličina stana, automobila, računala).
  • Može razumjeti jednostavne upute za rukovanje određenim  uređajem (npr. automatom za kupnju karata).
  • Može razumjeti povratne poruke ili jednostavna upozorenja u računarskim programima.
  • Može razumjeti jednostavne priče o svakodnevnim stvarima ili poznatim temama ako je tekst pisan jednostavnim jezikom.

Govorna interakcija

  • Polaznik može obaviti jednostavne transakcije u dućanima, poštama ili bankama.
  • Može se koristiti javnim prijevozom: autobusima, vlakovima i taksijima, može zatražiti osnovne informacije i kupiti karte.
  • Može zatražiti i razumjeti jednostavne informacije o putovanju.
  • Može naručiti nešto za jelo ili piće.
  • Može obaviti jednostavne kupovine navodeći što želi i pitajući za cijenu.
  • Može tražiti i davati informacije uz pomoć karte ili plana.
  • Može ljude pitati kako su i reagirati na novosti.
  • Može pozivati i odgovoriti na pozive.
  • Može se ispričati i prihvatiti ispriku.
  • Može reći što voli i što ne voli.
  • Može s drugima raspravljati o tome što da rade, kamo da idu, te dogovoriti sastanak.
  • Može drugima postavljati pitanja o tome čime se bave na poslu i u slobodno vrijeme te odgovarati na slična pitanja o sebi.

Govorna produkcija

  • Polaznik može opisati sebe, svoju obitelj i druge ljude.
  • Može opisati gdje živi.
  • Može kratko i jednostavno opisati razne događaje.
  • Može opisati tijek svog školovanja, svoje sadašnje ili prethodno radno mjesto.
  • Može jednostavno opisati svoje hobije i interese.
  • Može opisati prošla iskustva i osobne doživljaje (npr. prošli vikend, svoje posljednje praznike).

Strategije

  • Polaznik može zamoliti za nečiju pozornost.
  • Može pokazati da prati što se govori.
  • Može vrlo jednostavno zamoliti nekoga da ponovi što je rekao.

Jezična sposobnost

  • Polaznik se može izražavati pomoću naučenih fraza i pojedinačnih izraza.
  • Može povezati grupe riječi jednostavnim veznicima poput i, ali i jer.
  • Može ispravno koristiti neke jednostavne strukture.
  • Služi se rječnikom koji je dovoljan za snalaženje u jednostavnim, svakodnevnim situacijama.

Pisanje

  • Polaznik može pisati kratke, jednostavne bilješke i poruke.
  • Može jednostavnim rečenicama opisati neki događaj i izvijestiti o tome što se, kada i gdje dogodilo (npr. neka zabava ili nesreća).
  • Može jednostavnim izrazima i rečenicama pisati o raznim vidovima svoga svakodnevnog života (ljudima, mjestima, poslu, školi, obitelji, hobijima).
  • Može u obrazac unijeti podatke o svom školovanju, poslu, područjima interesa i posebnim sposobnostima.
  • Može se ukratko predstaviti pismom koristeći jednostavne izraze i rečenice (obitelj, škola, posao, hobiji).
  • Može napisati kratko pismo koristeći jednostavne oblike pozdravljanja, obraćanja nekome, izražavanja molbe ili zahvale.
  • Može pisati jednostavne rečenice povezujući ih riječima poput i, ali, jer.
  • Može koristiti najvažnije vezne izraze za označavanje kronološkog reda događaja (najprije, zatim, potom, kasnije)

Funkcije
Čine ih jezični obrasci kojima se:

  • traže, daju i provjeravaju informacije te primaju i ostavljaju poruke o osobama i njihovim poslovnim funkcijama, predmetima, aktivnostima i događajima
  • izražavaju želje i osjećaji, perceptivne sposobnosti i vještine obavljanja određenih radnji, obveze, ponude i dopuštenja, odnosi posjedovanja, količine i kakvoće
  • izražavaju odluke, prijedlozi, prigovori i sudovi o vremenskim i uzročno-posljedičnim odnosima, o učestalosti događanja određene radnje, iznose planovi i namjere, daju upute, zapovijedi, savjeti i sugestije, te traže i daju obavijesti o kretanju i snalaženju u prostoru
  • postiže sociokulturalna prilagodba: poštuju društveni običaji pri posjetima, obrocima, prihvaćanju i odbijaju prijedloga
  • pozdravlja prema situaciji, predstavlja, izriču zamolbe, isprike i zahvale; prepoznaju i koriste temeljni znakovi neverbalne komunikacije u privatnome i formalnom okruženju; razlikuje formalni od neformalnoga jezičnoga konteksta i kultura jezika u području tradicije, nacionalnoga identiteta, politike i religije te sudjeluje u uobičajenim društvenim situacijama
  • podržava komunikacija i koriste nadomjesne strategije radi boljeg razumijevanja
  • jednostavno strukturira govorni i pisani iskaz.

Gramatičke strukture

  • posvojni pridjevi
  • odnosni pridjevi na -ski, -ški, -čki, -ćki
  • akuzativ pridjeva, pokaznih i posvojnih zamjenica, akuzativ povratno-posvojne zamjenice
  • akuzativ ličnih zamjenica i pravila za mjesto ličnih zamjenica u rečenici (naglašeni i nenaglašeni oblici)
  • redoslijed enklitika
  • prezentska vrsta: -(n)uti > -(n)em
  • prezent glagola doći
  • lokativ pridjeva, pokaznih i posvojnih zamjenica
  • lokativ povratno-posvojne zamjenice
  • glagolski vid – svršeni i nesvršeni glagoli
  • kondicional I. – s ličnom zamjenicom, bez zamjenice, niječni oblik, upitni oblik; značenja kondicionala (želja, mogućnost, uvjet, nemogući uvjet)
  • dativ pridjeva, pokaznih i posvojnih zamjenica, dativ povratno-posvojne zamjenice
  • impersonalne rečenice
  • prezentska vrsta -ati > -jem
  • komparativ pridjeva na -iji, -ji, -ši; nepravilni komparativ; tvorba superlativa; deklinacija komparativa i superlativa pridjeva
  • komparativ i superlativ priloga
  • futur drugi; zavisne rečenice s veznicima kad, ako i dok
  • instrumental pridjeva, pokaznih i posvojnih zamjenica, povratno-posvojne zamjenice
  • prezent glagola tipa čuti
  • genitiv pridjeva, pokaznih i posvojnih zamjenica, povratno-posvojne zamjenice
  • vremenski genitiv, genitiv pripadnosti, objasnidbeni genitiv
  • imenice s proširkom -(e)n- i -(e)t-
  • prezent glagola tipa peći
  • prezentska vrsta -sti > -dem
  • sklonidba stranih imenica na -y, -i, -u, -o i -e
  • sklonidba stranih imenica na -io
  • prezentske vrste -vati > -jem
  • sklonidba imenice dio